GINA SERBANESCU
Gina Șerbănescu este Doctor în Filosofie, titlu obținut la Universitatea București. Actualmente frecventează studiile doctorale în cadrul Facultății de Teatru Și Televiziune – Universitatea Babeș-Bolyai Cluj – Napoca.
Este cronicar de artele spectacolului pentru Dilema veche, Observatorul Cultural, Teatrul azi, Scena.Ro, LiterNet.ro, B-Critic. A participat la programul Moving Dialogue New York, un schimb cultural între artiștii români și cei americani, inițiat de Dance Theatre Workshop , Gabriela Tudor Foundation și Movement Research New York.
A participat (la propunerea Asociației 4 Culture) în cadrul programului Critical Endeavour, în contextul festivalurilor Working Title Bruxelles și ImpulsTanz Viena.A realizat dramaturgia coregrafică şi asistenţă dramaturgică pentru rezidenţii Jardin d’Europe din Danemarca, Croaţia, Bulgaria, Marea Britanie, Suedia, Belgia, Ungaria.
Este autoarea cărților Dansul Contemporan- Sensuri ale corpului (2007), publicată de Centrul Național al Dansului și Fundația Camil Petrescu, Trixy Checais. Cartografia Zborului, publicată de Editura Eikon și Centrul Național al Dansului București, Miriam Răducanu și arhitectura gestului (volum în lucru).
DESCRIERE CURS
Dramaturgia coregrafică este un domeniu relativ nou în spațiul performativ românesc. Suntem adesea tentați să relaționăm termenul „dramaturgie” cu un domeniu legat exclusiv de structuri narative. Prezentul workshop își propune să schimbe această abordare.
Se va lucra în mod direct cu instrumente specifice dramaturgiei coregrafice.
Pe parcursul celor 6 module, va fi explorată funcția dramaturgului în cadrul construcției discursului coregrafic, precum și modul în care s-a modificat rolul său de-a lungul istoriei artelor performative. Prin aprofundarea acestui fenomen al artei contemporane se va ajunge la evidențierea interactivității dintre toți cei care fac să existe un fenomen artistic: artiștii (regizorii, actorii, scriitorii, muzicienii, coregrafii, scenografii, etc) și spectatorii.
Ceea ce este extrem de important de înțeles pe parcursul acestui demers este faptul că exprimarea primordială în artele spectacolului se realizează prin corp, că dramatrugia trebuie să aibă la bază mesajul ca întrupare a unui gând, a unui discurs, sau a unei intenții subconștiente. Vor fi vizionate înregistrări care vor exemplifica aceste modalități de creație care vor pune în lumină strategii artistice impuse de nume reprezentative pentru ceea ce înseamnă azi artele spectacolului (Marina Abramović, Laurie Anderson, Vera Mantero, Pina Bausch, Raimund Hoghe, Jerome Bel, Anne Teresa de Keersmaeker, Meg Stuart, Ivo Dimchev, Jan Fabre, Wim Vandekeybus, Janes Jansa, etc).
Vrei sa participi la un curs de dans contemporan?
Apasa butonul de mai jos ca sa vezi lista de cursuri disponibile in acest moment si hai pe la noi sa simti atmosfera #LINOTIPica.
PORTOFOLIU CURSURI
Afla aici ce cursuri am organizat pana acum