Cu referinte si paralele la un studiu realizat de Katrin Enders despre dansatorul, aproape dat uitarii, Kuni Masami – care a locuit in Germania pe perioada regimului nazist – coregraful Massimo Gerardi prezinta un dans-performance care trateaza migratia in arte.
Dezorientarea, pierderea valorilor native si schimburile culturale obliga artistul de astazi, ca si in trecut, sa isi asume o anume pozitie in societate. Aceasta situatie nu numai ca pune sub semnul intrebarii sistemele politice – precum Kuni Masami in cartea sa “Berurin sensô” – dar ii poate permite artistului sa atinga o creatie fructuasa.
Dihotomia dintre “strain” si “familiar”, considerata ca emotii sau stari mentale, declanseaza noi concepte de identitate, starnite din disputa dintre afilierea sociala si (im)posbilitatea pozitionarii in noul mediu. Pe langa pierdere, exista o sansa pentru impulsurile creative de a explora ceva nou, probabil neasteptat si unic…
Spectacol invitat in cadrul proiectului Focus.Coregraf – Massimo Gerardi, organizat de Linotip Centru Independent Coregrafic, co-finantat de AFCN.
**Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.